Äntligen hemma!

Eller äntligen och äntligen, jag har ju haft det jättekul så det är väl fel att säga. Men det är ändå sååå skönt att vara hemma, jag är ju det rätt sällan nu för tiden.. Men ändå har jag inte packat upp väskan helt, för om ett par dagar bär det iväg igen. Då endast till finfina sommarstugan!
Den dåliga uppdateringen i helgen har berott på att jag har haft fullt upp, och att jag inte har haft internet, helt enkelt.
 
Jag sa nog aldrig vart jag skulle i torsdags. Jag skulle i alla fall till Sälen, det är alltså där jag har hållit hus de senaste dagarna. Så vi var där på semester, på sommaren. Kan punkta upp vad vi har gjort.
 
  • Kollat på film.
  • Badat i ett badhus.
  • "Surfat" - Det var inte vågor utan som en grej som sprutade upp vatten(se bild, där är det på vägen upp för att åka ner). Det var askuul! Men svårt.. Har ingen bild där jag står själv på fötterna, men det klarade jag faktiskt! Men nu har jag i alla fall lärt mig tekniken att surfa. Det kallades Flowride tror jag.
  • Åkt sittlift högt upp i luften vilket var smått läskigt(typ skrek och trodde att vi skulle ramla ur mest hela tiden) men det släppte lite så sen blev det kul!
  • Käkat våfflor på toppen av ett berg.
  • Gått, snarare halvsprungigt, ner för ett berg. 
  • Åkt gokart.
  • Spelat minigolf. Det blåste massor och det gick bara allmänt sämst. 
  • Kollat i dyra sportbutiker.
  • Letat pizza i en evighet med extrem hunger.
  • Insett att pizzerian låg bilavstånd bort så vi åkte dit, hungrade, väntade, hungrade, väntade och sen fick vi den mycket goda pizzan!
  • Käkat godis och sett Sofia på tv.
  • Städat.
  • Åkt rodel- kuuuul, men läskigt. (Se bild).
  • Samarbetat genom att gå tillsammans på en bräda.
  • Badat i Aqua Nova i Borlänge - tappade halvt BH:n och trosorna.
  • Käkat på en "berömd" hamburgekiosk som heter Lappen i Hedemora.
Och sen var det slut på aktiviteter för den resan. Jag har alltså hunnit med en hel del på dessa dagar.
En kul sak vi snabbt upptäckte när vi kom till den fina stugan var att vi hade mycket fin utsikt- Nämligen tre stycken killar i 18-20-årsåldern. De bodde i stugan under oss så Linnea och jag hade fina minuter ägnade åt att stirra på dem. Förhoppningsvis såg de oss inte, dock är det mycket möjligt.. I alla fall att de hörde våra fniss.
Såklart var det även underbar annan utsikt, horisont och sånt..!
 
 
 
Ja, Dalarna var mys, resan var mys och jag längtade massor efter att få åka skidor. Och en en gång påmindes man om hur stor familj vi har, vi ställer till kaos på de mest ställen vi ska till. Mest då vi ska beställa mat.. Men det är skoj! Älskar min familj och mina familjemedlemmar!<3
 
Hoppas ni har haft det bra också!
Puss hej:*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0