Några tips!

Jag tycker att vi tjejer förtjänar en skönhetsdag.
Ah, och det ska jag ha. Det har jag och Linnea planerat i flera månader men det har aldrig blivit av...

Kolla den här sidan, finns många olika masker, finns nog något för alla!

http://www.elisabet.org/dokument/masker.htm

En hårinpackning jag hittade, verkar ganska bra:

Extra glans för alla hårtyper

Enkelt recept:
1 mosad banan
1 msk honung
1 uppvispat ägg
om du vill lyxa till det kan du addera:
3 msk citronjuice
och/eller ca 2 tsk bakpulver

Blanda ihop alla ingredienser noga, men försök att röra ihop dem inte vispa om det går. Applicera sedan i vått, handdukstorkat hår och låt verka i ca 20-30 minuter innan du sköljer ur grundligt. Har du använt lyxvarianten bör du tänka på att inte använda hårinpackningen oftare än 2-3gånger i månaden om du inte har oljigt hår eller hårbotten, då citron kan torka ut håret ganska snabbt om det används för ofta!



Nu är ju dessa recept något jag hittade på andras hemsidor så man vet ju aldrig hur bra de är men jag skulle tro att dom är safe.
Annars kan man ju alltid kolla i tidningar, som i FRIDA tex där jag har sett jättebra recept.

Vi tjejer ska ju ta hand om vårat skinn och detta är ett bra sätt att göra det på. Själv tänker jag testa så fort jag får tid, och det tycker jag att ni också borde göra.
Tjejer ska få tid över till att skämmas bort, eller hur? ;)
Och jag ska efter dessa kurer, slappa ännu mer med film och godis eller nåt...;p

Och för att göra det hela mycket mysigare och trevligare så ska man självklart göra det tillsammans med en kompis!

Kommentarer
Postat av: Sara

Åh! Kan inte vi göra något?:D:D

2011-07-07 @ 21:12:10
URL: http://enligtsaraa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0