Orättivisan...

... Den tar kål på oss. Varför ska bara vissa ha Det? Vissa har klarblå ögon, blont långt glansigt vågigt hår, långa smala ben, långa böjda ögonfransar, platt mage, smala aramar, fläckfritt ansikte, osv osv. Det är så alla verkar vilja se ut. Även jag ibland. Är det det som krävs för att någon (ni vet vad jag menar) ska älska oss. Varför är det just den kroppsformen folk vill ha, strävar efter. Nu vill ju inte Alla ha det så, men många. Vi människor har blivit så beroende av att vilja se ut som just den där modellen/skådisen/artisten som alla pratar om.
Varför ska det vara så för? Varför ska vi ens bry oss om hur vi ser ut. Kan vi inte bara vara nöjda med den kropp och utseende vi föds med.
Tydligen inte. Det har blivit någon slags j*kla trend att se ut si och så. Så var det ju inte när våra far- och morföräldrar var små. Ibland önskar jag att det var som då. Då ingen brydde sig ifall man var tjock/smal, lång/kort, brunögd/blåögd, sportkung/soffpotatis mm.
Det vore så skönt att kunna se ut hur man vill, vara hur man vill utan att få en stämpel eller att själv tycka att man inte duger.

Bara min åsikt. Mobba ej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0